КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН БИЛИМ БЕР ҮҮ ЖАНА ИЛИМ МИНИСТРЛИГИ

Ош Мамлекеттик Университети

Медицина факультети

Экстремалдык медицина жана өмүр коопсузудугу кафедрасы

« Бекитилди» “Бекитилди

Кафедранын 20__-ж. “___”_______ Фак-н ОМК-н 20__-ж. “____” _______

жыйынынын № ____ протоколунда. Жыйынынын № ___протоколунда.

Каф.башч.: ____________________ Фак.ОМК-н төрагасы: _________

«Жаштарды аскерге чакыруугуа чейинки даярдоо» дисциплинасы боюнча

000000 – котормо иши адистиги багытында окуган күндүзгү

бөлүмдүн студенттери үчүн

ЖУМУШЧУ ПРОГРАММА

Окуу планы боюнча сааттардын торчосу:

Дисциплинанын аталышы

Сааттардын саны

СӨАИ

Отчеттуулук

Баары

Аудиториялык сааттар

Ауд.

сабак

Лекция

Практ.

(сем.)

Лабор.

2 - семестр

Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоо

106

53

18

35

-

53

Экзамен

Жумушчу программа факультеттин Окумуштуулар кеңешинде 20__-ж. “___” ______ № ____ протоколдо бекитилген НББПнын негизинде түзүлгөн.

Түзгөндөр: окутуучу: Кебеков Ашимжан

Ош – 2017

НББПнын “Котормо иши”адистигибагытындагыкомпетенциялар матрицасына ылайык “Жаштарды аскерге чакыруугуа чейинки даярдоо” дисциплинасы төмөнкү компетенцияларды калыптандырат:

ЖК-5 – сергек жашоо, жаратылышты коргоо жана байлыктарын рационалдуу пайдалануу учүн керектелүүчү билимдерди колдонууга жөндөмдүү

СИК-3 –улуттук-патриоттук баалуулуктардын маанисин түшүнөт жана активдүү жарандык позицияны ээлей алат

НББП окутуудагы күтүлүүчү натыйжалар:

1-ОН Түрдүү маалымат булактарын колдонуу аркылуу коюлган тапшырмалар жана максаттарга ылайык окуу процессин өз алдынча уюштура алат.

2-ОН- патриоттуулук, толеранттык, гумандуулук жана моралдык-нравалык принциптерге таянып,ар түрдүү кырдаалдарда жоопкерчиликтүү чечим кабыл алууга жөндөмдүү.

1. Предметтин максаты жана милдеттери

Дисциплинаны окутуунун максаты: Студенттерге прикладдык дене-тарбия жана ок атуу даярдыгы, турмуш тиричиликтеги коопсуздукту камсыздоо, жарандык коргонуунун талаптарын өздөштүрүү, аскер ишинин негиздери, ошондой эле күндөлүк турмушта жана ар кандай коркунучтар пайда болгон учурларда керек болуучу алгачкы медициналык жардам берүү менен байланышкан турмуштагы өтө манилүү билим жана ыкмаларды үйрөтүү.

2. Окутуунун натыйжасы:

НББП

Компетенттүүлүк

Дисц.ОН

1-ОН Түрдүү маалымат булактарын колдонуу аркылуу коюлган тапшырмалар жана максаттарга ылайык окуу процессин өз алдынча уюштура алат.

Ж К- 5 сергек жашоо, жаратылышты коргоо жана байлыктарын рационалдуу пайдалануу учүн керектелүүчү билимдерди колдонууга жөндөмдүү

Окуу процессинде кездешүүчү коркунучтар, өзгөчөкырдаалдарданкоргоожана ага даярдыккөрүүбагытындажүргүзүлгөнмамлекеттиксаясатпринциптерин, өмүр коопсуздугунун укуктук, ченемдик-техникалык жана уюштуруучулук негиздеринин билет.

2-ОН- патриоттуулук, толеранттык, гумандуулук жана моралдык-нравалык принциптерге таянып,ар түрдүү кырдаалдарда жоопкерчиликтүү чечим кабыл алууга жөндөмдүү

СИК-3 –улуттук-патриоттук баалуулуктардын маанисин түшүнөт жана активдүү жарандык позицияны ээлей алат

окуу процессинде, тиричиликте жана түрдүү экстремалды кырдаалдарда, табигый, техногендик жана социалдык мүнөздөгү өзгөчө кырдаалдардан окуучулардын коопсуздугун коргоо боюнча шарттарды түзүүгө жөндөмдүү, түрдүү экстремалдык кырсыктарда жана ооруда биринчи медициналык жардам көргөзө алат.

түрдүү мүнөздөгү топтук (социалдык) тобокел деңгээлин аныктай алат, окуучулар арасында терс таасирлерге (зомбулук, алкоголду жана наркотиктерди колдонуу ж.б.) жол бербөө үчүн профилактикалык иштерди жүргүзө алат.

3. Предметтин НББПдагы орду.

Жаштарды аскерге чакыруугуа чейинки даярдоодисциплинасы кесиптик дисциплиналар циклынын базалык бөлүгүнө кирет (Б3), 1-курстун 1,2семестрлеринде окулат.

Бул дисциплинаны үйрөнүү гуманитардык, социалдык жана экономикалык циклдагы (Б1) биология, , химия, физика дисциплиналарга негизденет.

Дисциплинанын негизги жоболору мындан ары экология, дене тарбия, география, астрономия ж.б. дисциплиналарын үйрөнүүдө пайдаланылат.

«Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоо » дисциплинасын окуп үйрөнүүдө адис төмөнкүлөрдү

билет:

· Кыргыз республикасынын Куралдуу Күчтөрүнүн структуралык түзүлүшүн жана милдеттерин;

· Кыргыз Республикасынын Куралдуу Күчтөрүнүн жана башка аскердик түзүмдөрүнүн курамын жана түрлөрүн, аскердик кызматтын жана милдеттердин маңызын, аскер кызматчыларынын өз ара мамилер түзүүнүн өзгөчөлүктөрүнө багытталган, аскердик кызматтын негиздерин;

· Кыргыз республикасынын Жарандык коргонуу системасы, анын структуралык түзүлүшүн жана милдеттерин;

· өзгөчө кырдаалдар жана коркунучтардан калкты коргоо жана ага даярдык көрүү багытында жүргүзүлгөн мамлекеттик саясат принциптерин;

· өмүр коопсуздугунун укуктук, ченемдик-техникалык жана уюштуруучулук негиздерин;

· табигый, техногендик жана социалдык мүнөздөгү өзгөчө кырдаалдар жана түрдүү экстремалдык кырдаалдардан коргонуу жана коопсуз жүрүм–турум эрежелерин, принциптерин жана талаптарын;

· окуу процессинде, тиричиликте жана түрдүү кырдаалдарда коопсуз жүрүм-турум иш-чараларын;

  • Калашников автоматынын жана кол гранаталарынын материалдык бөлүктөрүн үйрөнүү каралган керектүү ок атуу даярдыгы менен камсыздоого жана ошондой эле аны менен иштөөгө, ок атууну ишке ашырууда жана болжолдуу ок атуу учурундагы эң керектүү коопсуздук эрежелерин;
  • күндөлүк турмуш-тиричиликте жана ар кандай кырдаалдарда керек болуучу алгачкы медициналык даярдоону камсыздоого багытталган медициналык билимдердин негизин:

жасайт :

  • өз билимин толуктоо үчүн өз алдынча теориялык булактарды пайдалана алат;
  • ок атуучу куралдарды, өздүк жана коллективдик коргонуучу каражаттарды колдоно алат;
  • окуу процессинде жана күнүмдүк жашоодо жаралган коркунучтуу кырдаалдарда коопсуздукту камсыздоочу практикалык көндүмдөрдү сабаттуу колдоно алат;
  • түрдүү мүнөздө жаралган өзгөчө кырдаалдар учурунда куткаруу иштерин уюштура алат;
  • өзгөчө кырдаалдардын өсүүсүнүн жеке жана топтук (социалдык) тобокел деңгээлин аныктай алат;
  • түрдүү экстремалдык кырсыктарда жана ооруда биринчи медициналык жардам көргөзө алат

көндүмгө ээ:

  • ок атуучу куралды колдонууга жана кол менен салгылашуу ыкмаларына жана көндүмдөрүнө ээ;
  • өзүнүн жана айланасындагы адамдардын кызыкчылыгынын коопсуздук маселелерин чечүү принциптери жана жалпы методдоруна ээ;
  • өз ден-соолугун баалоонун жөнөкөй ыкмалары жана көндүмдөрүнө ээ;
  • өзүнө өзү жана жанындагы адамга биринчи медициналык жардам көрсөтүү ыкмалары көндүмүнө ээ.

4. “ Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоо ” дисциплинасынын карта компетенциясы

Компетенциялар

Бөлүмдөр

ЖК-5

СИК-3

Комп.саны

1

Дене-тарбиялык даярдоо

+

1

2

Ок атуу даярдыгы

+

+

2

3

Жашоо-тиричилик коопсуздугунун негиздери

+

+

2

4

Аскер ишинин негиздери

+

+

2

5

Жарандык коргонуу

+

+

2

6

Аскер кызматынын негиздери

+

+

2

7

Медициналык илимдердин негиздери

+

+

2

8

Комплекстүү сабактар

+

+

2

Баары:

5. Дисциплинанын технологиялык картасы

Модулдар

Ауд .

СӨАИ

Лекция

Практ. саат

СӨАИ

АК

(РК)

ЖК

(ИК)

Балл

саат

балл

саат

балл

саат

балл

I

26

26

8

18

26

-

-

-

II

27

27

10

17

27

-

-

-

ИК

Всего:

53 с

53м

18с

35с

53 с

7. Дисциплинанын календардык-тематикалык планы ( академиялык саат)

Теманын жана бөлүмдүн аталышы

Аудитор.

сабак

СӨАИ

баары

Билим берүү

технол.

баалоо каражат

лек

пр

1

Киришүү сабагы

1

-

1

2

През.

Оозеки суроо, тест

2

Дене-тарбиялык даярдоо

-

4

4

8

Прак-к

норматив

3

Ок атуу даярдыгы

2

6

8

16

Прак-к,

норматив

4

Турмуш-тиричилик коопсуздугунун негиздери

4

-

4

8

МГ, ролд.оюн

Оозеки суроо, тест

5

Жарандык коргонуу

2

2

4

9

През.,

аңгем.

Оозеки суроо, тест

6

Аскер ишинин негиздери

2

8

10

20

Кырд.тап.

Топто иштөө, през

Оозеки суроо, тест, кырд.тап

7

Аскер кызматынын негиздери

4

8

12

24

Кырд.тап.

Топто иштөө, през

Оозеки суроо, тест, кырд.тап

8

Медициналык билимдердин негизи

2

4

6

12

Кырд.тап.

Топто иштөө, през

Оозеки суроо, тест, кырд.тап

9

Комплекстүү сабактар

-

4

2

4

През.

Оозеки суроо, тест

10

Аудиториялык сабактардын жалпысы

18

35

53

106

Тегер.стол,

През.

Оозеки суроо, тест

11

Студенттердин өз алдынча аткаруучу иштери

53

Баары:

18

35

53

106

8. Дисциплинанын мазмуну:

1-бөлүм .Киришүү сабагы.«Кыргыз Республикасынын жарандарынын жалпы аскердик милдеттери, аскердик жана альтернативдүү кызматтар жөнүндө» Кыргыз Республикасынын Мыйзамы. Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоону уюштуруу жана өткөрүү. Анын учурдагы мааниси. Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоонун мазмуну жана тапшырмалары. Аскерге чакырууга чейинки даярдоо сабагын окуган окуучулардын укуктары жана милдеттери.

2-бөлүм .Жалпы дене-тарбиялык даярдоо боюнча– Тулку бойдун, бут жана кол булчуңдарын чыңоого багытталган, жалпы дене-тарбиялык көнүгүүлөрдү жасоо.Бирдиктүү тоскоолдуктар тилкесинен өтүү, кол менен салгылашуунун ыкмалары.

3-бөлүм .Ок атуу даярдыгы боюнча – Ок атуучу куралдардын жана кол гранаталарынын материалдык бөлүктөрү.АК-74, ПМ толук эмес чачуу жана чогултуу.Ок атуунун негиздери жана эрежелери. Ордунан кыймылсыз жана пайда болуучу буталарга ок атуу.Автоматтан баштапкы окуу ок атуу көнүгүүлөрүн аткаруу.

4-бөлүм .Адамдын турмуш-тиричилик коопсуздугунун негиздерибоюнча -Тынчтык мезгилдеги өзгөчө кырдаалдардын мүнөзү. Студенттерди авария, катастрофа жана жаратылыш кырсыктарынын кесепеттеринин сактоо. Жаратылыш, социалдык жана криминалдык мүнөздөгү экстремалдык кырдаалдар .

5-бөлүм .Жарандык коргонуу боюнча - Жарандык коргонуу- мамлекеттик иш-чаралар системасынын түзүүчү бөлүгү.Заманбап зыян келтирүүчү каражаттар.Жекече коргонуучу каражаттар.Коргоочу курулуштар.Адамдарды санитардык тазалоо. Кийимди, бут кийимди, коргонуучу каражаттарды уусуздандыруу. Өзгөчө кырдаалдар учурунда жашоочуларды алдын ала эскертүүнүн эрежеси жана алар боюнча аракет кылуу.Жашоочуларды эвакуациялоо.Жалпы колледждик машыгуунун планы боюнча практикалык сабак

6-бөлүм .Аскер ишинин негиздери боюнча - Жалпы аскердик салгылашуунун негиздери.Солдаттын салгылашуудагы жана чалгындагы бөлүмчөнүн курамындагы аракети.Миналуу –жарылуучу жана жарылбоочу инженердик тосмолор.Аймакта картасыз ориентир алуу.Ок атуучу чекти инженердик камсыздоо жана маскировкалоо.Душмандын танктары жана башка сооттолгон обьектери менен күрөшүү.

7-бөлүм .Аскердик кызматтын негиздери боюнча- Кыргыз Республикасынын Куралдуу Күчтөрүнүн жана башка аскер түзүмдөрүнүн курамы жана түрлөрү.Аскердик милдет. Аскердик кызмат.Аскер кызматчылары жана алардын өз ара мамилелери, аскердик тартип.Ротанын кезметчисинин аракеттери. Курал менен жана куралсыз саптык ыкмалар жана кыймыл аракеттер.

8-бөлүм .Медициналык билимдердин негиздери боюнча

Травма жана күтүлбөгөн кырсыктардагы алгачкы медициналык жардам.Жаракат жөнүндө түшүнүк. Жаракаттардын классификациясы жана анын кабылдоосу. Кан агуунун түрлөрү жана алардын мүнөздөмөлөрү. Жаракат алган учурлардагы алгачкы медициналык жардам.Кан агуу учурундагы алгачкы медициналык жардам. Кан агуунун убактылуу токтотуунун ыкмалары.

9-бөлүм .Комплекстүү сабактар боюнча - Ыкмаларды, кыймыл аракеттерди, нормативдерди, тапшырмаларды, программанын бир нече же бардык бөлүмдөрү менен алардынкомбинацияларын аткарууну, өзгөчө жана экстеремалдык кырдаалдардагы аракеттерге чечим кабыл алууну камтыйт.

9. Дисциплинанын темаларынын максаттары жана окутуу натыйжалары

1-бөлүм . Киришүүсабагы

Компе-тенциялар

ЖК-5 – сергек жашоо, жаратылышты коргоо жана байлыктарын рационалдуу пайдалануу учүн керектелүүчү билимдерди колдонууга жөндөмдүү

СИК-3 –улуттук-патриоттук баалуулуктардын маанисин түшүнөт жана активдүү жарандык позицияны ээлей алат

ДОН (РОд)

- окуу процессинде кездешүүчү коркунучтар, өзгөчөкырдаалдарданкоргоожана ага даярдыккөрүүбагытындажүргүзүлгөнмамлекеттиксаясатпринциптерин, өмүр коопсуздугунун укуктук, ченемдик-техникалык жана уюштуруучулук негиздеринин билет;

- окуу процессинде, тиричиликте жана түрдүү экстремалды кырдаалдарда, табигый, техногендик жана социалдык мүнөздөгү өзгөчө кырдаалдардан окуучулардын коопсуздугун коргоо боюнча шарттарды түзүүгө жөндөмдүү, түрдүү экстремалдык кырсыктарда жана ооруда биринчи медициналык жардам көргөзө алат.

- түрдүү мүнөздөгү топтук (социалдык) тобокел деңгээлин аныктай алат, окуучулар арасында терс таасирлерге (зомбулук, алкоголду жана наркотиктерди колдонуу ж.б.) жол бербөө үчүн профилактикалык иштердижүргүзө алат.

Бөлүмдүн максаты

Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоопредметинин теориялык негиздери, максаты жана милдеттери, анын ролу жана орду, коопсуздукту камсыздоонун укуктук-нормалык ченемдерин окутуу

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

предметтин теориялык негиздерин, максаты жана милдеттерин, коопсуздукту камсыздоонун укуктук-нормалык ченемдерин, принциптерин, ыкмаларын жана каражаттарын билет жана түшүнөт

СӨАИ

коопсуздукту камсыздоонун укуктук-нормалык ченемдерин окуучунун жана өзүнүн кызыкчылыгы үчүн колдоно алат, ата-мекенди коргоо парзды аныктоо жана баалоо көндүмүнө ээ

2-бөлүм .Жалпы дене-тарбиялык даярдоо .

Бөлүмдүн максаты

Ден-соолукту чыңоого багытталган, жалпы дене-тарбиялык көнүгүүлөрдү жасатуу.Бирдиктүү тоскоолдуктар тилкесинен өтүү, кол менен салгылашуунун ыкмаларын үйрөтүү

Бөлүмдүнокутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

-

-

Прак.

4 с

Спорттук атайын көнүгүүлөрдү үйрөнүү аркылуу ден соолугун сактоо жана чыңдоого болгон позитивдик шыктануусун өнүктүрүүгө жөндөмдүү

СӨАИ

4 с

Окуучунун ден-солугун сактоо жана калыптандырууда сергек жашоо мүнөзүнүн принциптерин колдоно алат жана алардын позитивдик шыктануусун өнүктүрүү көндүмүнө ээ

3-бөлүм .Ок атуу даярдыгы

Бөлүмдүн максаты

Ок атуунун негиздери жана эрежелери.Ок атуучу куралдардын жана кол гранаталарынын материалдык бөлүктөрүн.АК-74, ПМ толук эмес чачуу жана чогултууну үйрөтүү.

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

2 с

Октун атылуу кубулушун жвнв куралдардын материалдык бөлүктөрүтууралуу билет

Прак.

6 с

Согуш мезгилдеринде душмандын кол кесепетинен коргонуу ыкмаларын окуучунун коопсуздугун камсыздоодо колдоно алат

СӨАИ

6 с

Ок атуучу куралдардын жаракат берүүчү факторлорунан жабыркоо деңгээлин аныктай алат

4-бөлүм . Адамдын турмуш-тиричилик коопсуздугунун негиздери боюнча

Бөлүмдүн максаты

Тынчтык мезгилдеги өзгөчө кырдаалдар, авария, катастрофа жана жаратылыш кырсыктары, жаратылыш, социалдык жана криминалдык мүнөздөгү экстремалдык кырдаалдар жөнүндө түшүнүк берүү.

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

4 с

ӨКдар жаралган мезгидерде калкты коргоонун ыкмаларын, жекече, коллективдик жана медициналык коргонуу каражаттары, калкты эвакуациялоонун түрү жана ыкмалары тууралуу билет

Прак.

-

СӨАИ

4 с

Окуучунун жана өзүнүн ден соолугун коргоо максатында өздүк медициналык коргонуу каражаттарынан колдоно алуу көңдүмүнө ээ

5 -бөлүм .Жарандык коргонуу

Бөлүмдүн максаты

Тынчтык жана согуш мезгилдеринде жаралган өзгөчө кырдаалдардан калкты коргоонун ыкмалары , өздүк жана коллективдик коргонуу каражаттары тууралуу түшүнүк берүү

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

2 с

ӨКдар жаралган мезгидерде калкты коргоонун ыкмаларын, жекече, коллективдик жана медициналык коргонуу каражаттары, калкты эвакуациялоонун түрү жана ыкмалары тууралуу билет.

Прак.

2 с

Өзгөчө кырдаалдардын, заманбап куралдардын жаракат берүүчү факторлорунан коргонуу максатында өздүк жана коллективдик коргонуучу каражаттарды пайдалана алат

СӨАИ

4 с

Окуучунун жана өзүнүн ден соолугун коргоо максатында өздүк медициналык коргонуу каражаттарынан колдоно алуу көңдүмүнө ээ

6 -бөлүм .Аскер ишинин негиздери

Бөлүмдүн максаты

Салгылашуудагы жана чалгындоодогу аракеттер. Окопту куруу эрежеси. Танкка жана жөө аскерлерге каршы миналарды коюу.

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

2 с

Солдаттын салгылашуудагы жана чалгындагы аракетери жана ар түрдүү миналарды коюу тууралуу билет

Прак.

2 с

Танкка жана жөө аскерлерге каршы миналарды койо алат

СӨАИ

4 с

Салгылашуу, чалгындоо жана окопту куруу көндүмүнө ээ

7-бөлүм .Аскердик кызматтын негиздери

Бөлүмдүн максаты

КР ККнын жана башка аскер түзүмдөрүнүн курамы жана түрлөрү.Аскердик милдет жана кызмат.Аскер кызматчылары жана алардын өз ара мамилелери, аскердик тартип.Ротанын кезметчисинин аракеттери. Курал менен жана куралсыз саптык ыкмалар жана кыймыл аракеттер жөнүндө түшүнүк берүү.

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

4 с

КР ККнын түрлөрүн, аскердик милдет жана алардын өз ара мамилетүзүүэрежелерин билет

Прак.

8 с

Курал менен жана куралсыз саптык ыкмалар жана кыймыл аракеттердикөрсөтө алат

СӨАИ

12 с

Жоокерлердин өз ара мамилетүзүү жана саптык аракетерди жасай алуу көндүмүнө ээ

8-бөлүм .Медициналык билимдердин негиздери

Бөлүмдүн максаты

Травма, жаракат алуу, анын түрлөрү, себептери . биринчи медициналык жардам көрсөтүү принциптери жана алардын алдын алуу иш-чараларын белгилөө

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Лекц.

2 с

Ачык жаракат –жараат, анын түрлөрү, себеби жана белгилери, биринчи жардам көрсөтүүнүн принциптерин билет, антисептика жана асептиканын жарааттын кабылдоонун алдын алуудагы ролун түшүнөт

Прак.

4 с

Кан агууну убактылуу токтотуу ыкмаларын колдоно алат, сөөктөрдүн сынуусунда шак-шак жана жараат алууда асептикалык таңуу койо алат

СӨАИ

6 с

Кан агуу, сөөктүн сынуусу, күйүк ж.б. жаракаттарда колдо бар каражаттарды пайдалануу аркылуу алгачкы жардам көрсөтүү көндүмүнө ээ

9-бөлүм .Комплекстүү сабактар

Бөлүмдүн максаты

Ыкмаларды, кыймыл аракеттерди, нормативдерди, тапшырмаларды, программанын бир нече же бардык бөлүмдөрү менен алардынкомбинацияларын аткарууну, өзгөчө жана экстеремалдык кырдаалдардагы аракеттерге чечим кабыл алууну үйрөтүү.

Бөлүмдүн окутуу натыйжалары

(РОт)

Прак.

4 с

Ок атуучу куралдар, жекече коргонуучу каражаттар боюнча нормативдерди жана ден-соолукту чыңоочу көнүгүүлөрдү аткара алат.

СӨАИ

4 с

Окуучунун ден-ссолугун сактоо жана калыптандырууда сергек жашоо мүнөзүнүн принциптерин колдоно алат жана алардын позитивдик шыктануусун өнүктүрүү көндүмүнө ээ

10. Календардык-тематикалык план

10.1 Лекция

Бөлүмдүн номери жана аталышы

Лекц.№, комп.

/йрөтүлүүчү маселелердин аталышы

Саат саны

Адаб-тар

Колд

техн.

Апта

1

2

3

4

5

6

7

8

1- бөлүм

Киришүү сабагы

Лекциянын планы:

1.«КРнын жарандарынын жалпы аскердик милдеттери, аскердик жана альтернативдүү кызматтар жөнүндө» КРнын Мыйзамы.

2.Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоону уюштуруу жана өткөрүү. Анын учурдагы мааниси. 3.Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоонун мазмуну жана тапшырмалары.

4.Аскерге чакырууга чейинки даярдоо сабагын окуган окуучулардын укуктары жана милдеттери.

Текшерүү үчүн суроолор:

1.Аскерге кайсы мыйзамдын негизинде чакырылат?

2. Предметтин мааниси жөнүндө эмне билесиңер?

3. АЧД окуган окуучулардын милдети тууралуу түшүндүрмө бергиле

1

1,0

Н: 1-5,

К: 1-5

ЛВ

1-апта

3-бөлүм .Ок атуу даярдыгы

Лекциянын планы:

1.Ок атуучу куралдардын жана кол гранаталарынын материалдык бөлүктөрү.АК-74, ПМ толук эмес чачуу жана чогултуу.

2.Ок атуунун негиздери жана эрежелери.

3. Ордунан кыймылсыз жана пайда болуучу буталарга ок атуу.

4. Автоматтан баштапкы окуу ок атуу көнүгүүлөрүн аткаруу.

Текшерүү үчүн суроолор:

1 Ок атуучу куралдардын жана кол гранаталарынын материалдык бөлүктөрүн атагыла.

2. Ок атуунун негиздери жана эрежелеритууралуу эмне билесиңер?

3. Ордунан кыймылсыз жана пайда болуучу буталарга ок атуукандайча жүргүзүлөт ?

4. Автоматтан баштапкы окуу ок атуу көнүгүүлөрүн аткаруутууралуу эмне билесиң?

2

1,0

Н: 1-5,

К: 1-5

ЛПр

2-апта

4-бөлүм . Адамдын турмуш-тиричилик коопсуздугунун негиздери боюнча

Лекциянын планы:

1.Тынчтык мезгилдеги өзгөчө кырдаалдардын мүнөзү.

2. Студенттерди авария, катастрофа жана жаратылыш кырсыктарынын кесепеттеринин сактоо.

3.Жаратылыш, социалдык жана криминалдык мүнөздөгү экстремалдык кырдаалдар .

Текшерүү үчүн суроолор:

1. Тынчтык мезгилдеги өзгөчө кырдаалдардын мүнөзү. тууралуу эмне билесиңер?

2. Студенттерди авария, катастрофа жана жаратылыш кырсыктарынын кесепеттеринин атагыла?

3. Жаратылыш, социалдык жана криминалдык мүнөздөгү экстремалдык кырдаалдар деген эмне?

4

Н: 1-5,

К: 1-5

ЛВ

3-апта

5 -бөлүм .Жарандык коргонуу

Лекциянын планы:

1. Жарандык коргонуу- мамлекеттик иш-чаралар системасынын түзүүчү бөлүгү.

2.Заманбап зыян келтирүүчү каражаттар.

3. Жекече коргонуучу каражаттар.

4.Жалпы колледждик машыгуунун планы боюнча машыгуу.

Текшерүү үчүн суроолор:

1. Жарандык коргонуукайсы ыкмаларын билесиңер?

2. Заманбап зыян келтирүүчү каражаттаркандай топторго бөлүнөт?

3. Жекече коргонуучу каражаттардеген эмне жана кайсы түрлөрүң билесиң?

4. Жалпы колледждик машыгуунун планы боюнча кандай милдеттер жүктөлөт?

2

Н: 1-5,

К: 1-5

ЛПр

4-апта

6 -бөлүм .Аскер ишинин негиздери

Лекциянын планы:

1. Жалпы аскердик салгылашуунун негиздери.

2. Солдаттын салгылашуудагы жана чалгындагы бөлүмчөнүн курамындагы аракети.

3. Миналуу –жарылуучу жана жарылбоочу инженердик тосмолор.4. Аймакта картасыз ориентир алуу.

Текшерүү үчүн суроолор:

1. Солдаттын салгылашуудагы жана чалгындагы аракеттерин айтып бер?

2. Жалпы аскердик салгылашуутууралуу эмне билесиң?

3. Миналуу –жарылуучу жана жарылбоочу инженердик тосмолор кандай болот?

4. Аймакта картасыз ориентир алуужөнүндөэмне билесиңер?

2

Н: 1-5,

К: 1-5

ЛПр

5-апта

7-бөлүм .Аскердик кызматтын негиздери боюнча

Лекциянын планы:

1. КР ККнын жана башка аскер түзүмдөрүнүн курамы жана түрлөрү.2. Аскердик милдет. Аскердик кызмат.

3.Аскер кызматчылары жана алардын өз ара мамилелери, аскердик тартип.

Текшерүү үчүн суроолор:

1. КР ККнын жана башка аскер түзүмдөрүнүн курамы жана түрлөрүнайтып бер?

2. Аскердик милдет. Аскердик кызмат.тууралуу эмне билесиң?

3. Аскер кызматчылары жана алардын өз ара мамилелери, аскердик тартип.кандай болот?

8-бөлүм .Медицина

лык билимдердин негиздери

Лекциянын планы:

1. Травма жана күтүлбөгөн кырсыктардагы алгачкы медициналык жардам.

2.Жаракат жөнүндө түшүнүк. Жаракаттардын классификациясы жана анын кабылдоосу.

3.Кан агуунун түрлөрү жана алардын мүнөздөмөлөрү.

4. Жаракат алган учурлардагы алгачкы медициналык жардам.

Текшерүү үчүн суроолор:

1. Травмадеген эмне?

2. Жаракат жөнүндө түшүнүк?

3. Кан агуунун түрлөрү?

4. Жаракат алган учурлардагы алгачкы медициналык жардамдеген эмне?

2

1,0

Н: 1-5,

К: 1-5

ЛПр

6-апта

Жалпы

18 лекц.

18 с

10б

10 апта

10.2. Практикалык (семинардык) сабактар

Бөлүмдүн номери жана аталышы

Пр. саб № комп.

Үйрөнүлүүчү маселелер жана тапшырмалар

Саат-тард. саны

балл

Адаб-р

Колд

техн.

Апта

1

2

3

4

5

6

7

8

Модуль 1

1бөлүм . Киришүүсабагы

Сабактын планы:

1.Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоону уюштуруу жана өткөрүү. Анын учурдагы мааниси. Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоонун мазмуну жана тапшырмалары

1. Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоону уюштуруу жана өткөрүү. мүнөздөмө бергиле

2. Жаштарды аскерге чакырууга чейинки даярдоонун мазмуну жана тапшырмаларынатагыла

1. Анын учурдагы маанисинаныктагыла

Текшерүү формасы: През,Д,МЧ

2

2,0

Н: 1-5,

К: 1-5

Топто иштөө

3-апта

2-бөлүм .Жалпы дене-тарбиялык даярдоо

Сабактын планы

1. Кыска аралыкка чуркоо (челночный бег) 10x10 ,

2. Жогорку жана төмөнкү стартта 100-400м жана 1000м, чуркоо

3. Аттын үстүнөн секирип өтүү аркылуу алыстыкка секирүү.

Текшерүү формасы: норматив

4

3,0

Н: 1-5,

К: 1-5

през

4-апта

3-бөлүм .Ок атуу даярдыгы

Сабактын планы:

1. АК-74, ПМ толук эмес чачыпбергиле.

2. АК-74, ПМ толук эмес чогултуп бергиле.

3Автоматтан баштапкы окуу ок атуу көнүгүүлөрүн аткарып

бергиле

Текшерүү формасы: норматив

6

Н: 1-5,

К: 1-5

Ролдук

оюн

5-апта

5 -бөлүм .Жарандык коргонуу

Сабактын планы:

1. ГП-5 кийүү

2. Л-1 кийүү

3. ОЗК кийүү

Текшерүү формасы: норматив

2

Н: 1-5,

К: 1-5

През.

жасоо

6-апта

6 -бөлүм .Аскер ишинин негиздери

Сабактын планы:

1. Окоп казуу

2. ТМ-62 коюу

3. ПМД-5 коюу

Текшерүү формасы: прак.

2 с

10б

4 апта

7-бөлүм .Аскердик кызматтын негиздери

Сабактын планы:

1. Саптан чыгуу.

2. Басып бара жатып бурулуу

3. Ордунда бурулуу

Текшерүү формасы:прак.

8

2,5

Н: 1-5,

К: 1-5

Топто иштөө

9-апта

8-бөлүм .Медициналык билимдердин негиздери

Сабактын планы:

1. Кан агуу, сөөктүн сынуусу, күйүк ж.б. жаракаттарда колдо бар каражаттарды пайдалануу аркылуу алгачкы жардам көрсөткүлө

2. Кан агууну убактылуу токтоткула3.Сөөктөрдүн сынуусунда шак-шак жана жараат алууда асептикалык таңуу койгула

Текшерүү формасы: прак.

2

2,5

Н: 1-5,

К: 1-5

Ролд.

оюн

10-апта

9-бөлүм .Комплекстүү сабактар

Сабактын планы:

1. ГП-5 противогазын кийгиле

2. АК-74 чачкыла.

3. Саптан чыгууну көрсөтүп бер

Текшерүү формасы: прак

4

Жалпы

35

10.3. Студенттердин өз алдынча иштөөлөрү

Бөлүмчөнүн номери жана темалары

Ком-пет.

СӨАИ тапшырмалар

Саат-тард. саны

Текш-рүү форма-сы

балл

Тап-руу мөөнөтү

1-модуль

1-бөлүм . Киришүүсабагы

1. «Кыргыз Республикасынын жарандарынын жалпы аскердик милдеттери, аскердик жана альтернативдүү кызматтар жөнүндө» Кыргыз Республикасынын Мыйзамы. маанисин ачып бергиле

2. АЧДга мүнөздөмө бергиле

1

Конс-пект, эссе

1-апта

2-бөлүм .Жалпы дене-тарбиялык даярдоо

1. Нормативдердин таблицасын түзгүлө.

2. Кол менен салгылашуунун башка ыкмаларын тапкыла

4

таблица

план-проект

1,5

3-апта

3-бөлүм .Ок атуу даярдыгы боюнча

1. РПК, СВД, материалдык бөлүктөрүн аныктагыла

2. № 1УУСту аткарууну үйрөнгүлө

4

Алго-ритм,

Доклад

1,0

5-апта

4-бөлүм . Адамдын турмуш-тиричилик коопсуздугунун негиздери

1.Адамдардын жана жаныбарлардын зыянга учурашы, айыл-чарба өсүмдүктөрүнүн, тамак-аштын жана чийки сырьңнынрадионуклиддери менен булганышынатагыла. 2. Химиялык ууланган аймактын өлчөмү жана алардын күчтүү таасир этүүчү ууландыруучу заттарга, аба-ырайынын шарттарына жана аймакка көз каранды болуусунаныктагыла.

4

Схема

конс-пект, план

1,5

7-апта

5-бөлүм .Жарандык коргонуу боюнча

1.Коргонуучу курулуштар (бекинүүчү жайлар) жана аларга коюлуучу талаптар.

2. Жертөлө жана башка жертөлө сымал турак-жайларды жашоочуларды коргоого ылайыкташтыруу.

3.Тез арада курулуучу коргонуучу курулуштар.

4

Табли-ца,

План-проект

1,5

9-апта

6 -бөлүм .Аскер ишинин негиздери

1.Ок атуу жана анын салгылашуудагы мааниси.

2.Ок атуунун түрлөрү. 3.Салгылашуудагы маневр жөнүндө түшүнүк.

4. Маневрдин түрлөрү.

7 апта

7-бөлүм .Аскердик кызматтын негиздери

1.Куралдуу күчтөрдүн күжүрмөнтрадицияларын атагыла

2.Куралдуу күчтөрдүн күндөлүк жашоо-турмушундагы аскердик анттын мааниси аныктагыла.

3.Күжүрмөн Туу - аскер бөлүктүн сыймыгы, данкы жана наамысы. 4.Аскердик коллектив, аны түзүүнүн жана бирдиктүү кылуунун өзгөчөлүгүн аныктагыла.5.Аскердик уставдар жөнүндө түшүнүк, алардын түзүлүү тарыхы, аскердик коллективдин күндөлүк жашоо-турмушундагы мааниси.6.Уставдын жоболору жана адеп-ахлактын принциби.

12

Алго-ритм

1,0

11-апта

8-бөлүм .Медициналык билимдердин негиздери

1. Курч ууланууларда биринчи жардам көрсөтүүнүн алгоритми

2. Сууга чөгүүдө 1-мед.жардам көрсөтүүнүн алгоритмин камтыган кырдаалдын тапшырма түзгүлө

6

Алго-ритм, кырд.

Тап.

1,0

13-апта

9-бөлүм .Комплекстүү сабактар .

1.Программанын бир нече же бардык бөлүмдөрү менен алардынкомбинацияларын аткарууну түзгүлө.

2.Ар түрдүү нормативдертин торчосун түзгүлө

4

реферат

таблица презен

1,5

15-апта

Жалпы

36 с

15 апта

11. Билим берүү технологиялары

Окуу иштеринин ар кандай түрлөрүн ишке ашырууда төмөнкү билим берүү технологиялары жана методдору колдонулат:

  • лекциялык-семинардык система
  • проект түзүү
  • информационно-коммуникациялык
  • проблемалык окутуу
  • өз ара мамиле түзүү (топтуп, командалык) технологиялары жана
  • ролдук оюн методу колдонулат

12. Дисциплинанын окуу-методикалык жана маалыматтык камсыздалышы

Негизги адабияттар

1. Кыргыз Республикасынын «Кыргыз Республикасынын жарандарынын жалпы аскердик милдети,аскердик жана альтернативдик кызмат жөнүндө » мыйзамы.

2.Кыргыз Республикасынын Куралдуу Күчтөрүнүн уставдары.

3.Начальная военная подготовка под редакцией Героя Советского Союза генерал-полковника Ю.А.Науменко

4.Наставление по стрелковому делу.Воен.изд.Москва. 1973г

5.Курс стрельб из стрелкового оружия. Воен.изд.Москва. 1983г

6.«Жаштады аскерге чакырууга чейинки даярдоо жөнүндө» Кыргыз

Республикасынын өкмөтүнүн 2014-жылдын 11- февралдагы № 87 токтому.

7. Жашоо-тиричилик коопсуздугунун негиздери: Окуу куралы/ Ы.А.Перханова, К.М.Мусаахунов / ОшГУ, г.Ош, 2014.- 392

8. Безопасность жизнедеятельности: Учебник для вузов / Л.А. Михайлов [и др.]; Под ред. Л.А. Михайлова. - 2-е изд. - СПб.: Питер, 2008. - 461 с. (Допущено УМО.

9. Белов С.В. Безопасность жизнедеятельности и защита окружающей среды (техносферная безопасность): учебник для вузов / С.В. Белов. - М.: Юрайт: ИД Юрайт, 2010. - 671 с. (Допущено НМС)

10. Основы медицинских знаний [Текст]: Учебно-методическое пособие / С.А. Михайлова [и др.]. – Горно - Алтайск, 2006. – 126 с.

Кошумча адабияттар

1. Безопасность жизнедеятельности: учеб.пособие / под ред. А.И. Сидорова. - М.: КноРус, 2007. - 496 с.

2. Федюкович Н.И. Основы медицинских знаний [Текст]: Учебное пособие / Н.И.Федюкович. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2001. – 317 с.

3. Мусаахунов К.М. Безопасности жизнедеятельности [Текст] : метод.пособие/ Мусаахунов К.М., Перханова Ы.А., Джумабекова К.С., Ягодина М.А.; Ошский государственный университет. – Ош: РИО «Билим», 2009. – 96с.

4. Перханова Ы.А. Медициналык билимдердин негиздери [Текст] : метод.пособие/ Перханова Ы.А.; Мусаахунов К.М.; Сабирова Г.Т.; - Ош: полиграф. центр «Воок-Вlаnк» 2007. – 60с.

5. Перханова Ы.А. Өмүр коопсуздугу [Текст] : метод. пособие/ Перханова Ы.А.; Мусаахунов К.М.; - Ош: полиграф. центр «Воок-Вlаnк» 2008. – 64с.

17. Студенттердин билимин баалоо.

Баалоо системасы: жыйынтык бааны чыгарууда аралык текшерүү жана жыйынтык текшерүүнүн баллы эске алынат. Өтүлгөн сабактарга толугу менен катышкан студенттерге 5 балл сыйлык балл кошулат, ал эми тапшырмаларды аткарбай, калтырылган сабактарды окутуучуга тапшырбаса анда жыйынттык баллдан кемитилет

Баа коюу саясаты

Студенттердин сынактагы жана зачеттогу билимин баалоонун критерийлери

Экзамендерде жана аралык текшерүүлөрдө баа коюу акыйкаттуулук, обьективдүүлүк принциптеринин негизинде жана студенттердин билим сапатын ар тараптуу талдап чыккандан кийин коюлат.

Көрсөтүлгөн бөлүмдөр боюнча студенттердин жекече баалары, контролдук сабактарда ар бир нормативди аткарууда алышкан баалардын суммасынан түзүлөт, жана аныкталат:

-“эңжакшы”, эгердетекшерилгеннормативдердин (көнүгүүлөрдүн, тапшырмалардын) 50%нанкемэмеси“эңжакшы” , ал эми калгандары– “жакшы” баагааткарылса;

-“жакшы”, эгердетекшерилгеннормативдердин (көнүгүүлөрдүн, тапшырмалардын) 50%нанкемэмеси“эңжакшы” жана “жакшы”, ал эми калгандары– “канааттандыраарлыктан” кем эмес баага аткарылса;

“канааттандыраарлык” , эгерде бирден көп эмес нормативдерден (көнүгүүлөрдөн, тапшырмалардан) “канааттандыраарлык эмес” баасы алынса;

“канааттандыраарлык эмес”, эгерде эки же андан көп “канааттандыраарлык эмес” баасы алынса.

18. Курстун саясаты

1. Аудиториялык убакыт, окутуучунун теориялык материалды түшүндүрүү жана практикалык (семинардык) сабактын тапшырмасын аткарууну камтыйт.

2. Ар бир сабакка студент дисциплинанын планы, тапшырманы аткаруу жана тапшыруу графигина ылайык даярдануусу зарыл.

3. Окуу материалынын ½ бөлүгү студенттин өз алдынча иши үчүн бөлүнгөндүктөн, студенттен жумуш аткарууда жогорку деңгээлде уюштуруучулук маданиятты, дисциплинаны, системалуулукту жана үзгүлтүксүз эмгектенүүнү талап кылат.

4. Сабакка катышуу студенттин негизги милдети болуп саналат. Эгерде кайсы бир себептен сабакты калтырган болсо, анда сабактын материалын тайпадагы башка студенттен алып, даярдануусу керек. Сабактан башка учурда окутуучу практикалык же СӨАИнин материалын берүүгө милдеттүү эмес. Демек, сабакты калтырган студент автоматтык түрдө 0 балл алат.

5. Ар бир сабакта окуу материалдарын үйрөнүүдө, оозеки, жазуу, практикалык тапшырмаларды аткарууда студент активдүү катышуусу керек. Студенттин активдүүлүгү ага берилген тапшырманын аткаруу сапатынын негизинде бааланат. Тапшырма жеке, топтуп жана тайпалык формаларда берилет. Активдүүлүктү максималдуу баалоо сабак учурунда жарыяланат.

6. Эгерде студент өтүлгөн материалды түшүнбөсө же суроо жаралса, анда ал түшүндүрүп берүү үчүн окутуучуга кайрылса болот.

7. Бир кредитти өткөрүү аралыгында 3 жолудан кем эмес текшерүү (аралык, рубеждик) жүргүзүлөт. Текшерүүгө катышпаган же кечиккен студенттер автоматтык түрдө 0 балл алышат. Контролдук текшерүүгө катышпаган себеби тастыкталган документи (ооругандыгы тууралуу справка ж.б.) болгон студент гана кайрадан текшерүүгө катыша алат.

8. Дисциплинанын курсу боюнча экзамен оозеки жүргүзүлөт. Экзамен суроолору силлабуста берилди. Максималдык баалоо 87-100 балл – (окуу материалынын 95-100% өздөштүрүү), минималдык – 61-73 балл (материалды 50-54% өздөштүрүү). Эгерде студент F баалоо (50% төмөн) алса, анда ал кредитти аткарбады деп эсептелет.